باسمه تعالي
«دورههاي آموزشي دانش افزايي و مهارت ورزي»
تعريف : دوره هاي آموزشي دانش افزايي و مهارت ورزي، دوره هايي هستندكه به صورت كوتاه مدت، حين تحصيل ، پس از فارغ التحصيلي و يا ضمن خدمت در راستاي تقويت بنيه علمي مهارتي پژوهشگران و تحقق اهداف پژوهشي برگزار ميشود.
اهداف : هدف از برگزاري اين دورهها ، ارتقاء سطح علمي پژوهشي و آگاهي بخشي مخاطبان ، و ارائهي شيوههاي نوين در موضوع مورد بحث و در نهايت تربيت محققان و پژوهشگراني تواناست.
اين دوره ها به دو صورت تئوري و كارگاهي قابل اجراست.
يادآوري :
1 . اساتيد اين دوره ها، علاوه بر مدرك لازم ، بايد از توانايي و مهارت پژوهشي نيز برخوردار باشند.
2. حضور معاونان پژوهشي در دورههاي آموزشي مزبور الزامي است؛ مگر كساني كه قبلاً اين دوره ها را گذرانده باشند.
- 3. اين دوره ها فقط در راستاي اهداف پژوهشي مانند: پاياننامه نويسي، روش تحقيق، مهارت نويسندگي ، مقاله نويسي ، منبع شناسي برگزار مي شود و فعاليتهاي آموزشي همانند: برگزاري دورههاي آموزش كامپيوتر و موضوعات فرهنگي مثل مسائل اعتقادي و حجاب و ... را شامل نميشود.
- 4. در دوره هاي كارگاهي، تعداد شركت كنندگان در كلاس حتي الامكان از 15 نفر بيشتر نباشد.
باسمه تعالي
«دورههاي آموزشي دانش افزايي و مهارت ورزي»
تعريف : دوره هاي آموزشي دانش افزايي و مهارت ورزي، دوره هايي هستندكه به صورت كوتاه مدت، حين تحصيل ، پس از فارغ التحصيلي و يا ضمن خدمت در راستاي تقويت بنيه علمي مهارتي پژوهشگران و تحقق اهداف پژوهشي برگزار ميشود.
اهداف : هدف از برگزاري اين دورهها ، ارتقاء سطح علمي پژوهشي و آگاهي بخشي مخاطبان ، و ارائهي شيوههاي نوين در موضوع مورد بحث و در نهايت تربيت محققان و پژوهشگراني تواناست.
اين دوره ها به دو صورت تئوري و كارگاهي قابل اجراست.
يادآوري :
1 . اساتيد اين دوره ها، علاوه بر مدرك لازم ، بايد از توانايي و مهارت پژوهشي نيز برخوردار باشند.
2. حضور معاونان پژوهشي در دورههاي آموزشي مزبور الزامي است؛ مگر كساني كه قبلاً اين دوره ها را گذرانده باشند.
- 3. اين دوره ها فقط در راستاي اهداف پژوهشي مانند: پاياننامه نويسي، روش تحقيق، مهارت نويسندگي ، مقاله نويسي ، منبع شناسي برگزار مي شود و فعاليتهاي آموزشي همانند: برگزاري دورههاي آموزش كامپيوتر و موضوعات فرهنگي مثل مسائل اعتقادي و حجاب و ... را شامل نميشود.
- 4. در دوره هاي كارگاهي، تعداد شركت كنندگان در كلاس حتي الامكان از 15 نفر بيشتر نباشد.
1
«كاربرگ دورههاي آموزشي دانش افزايي و مهارت ورزي »
عنوان دوره: |
|||||||
هدف: |
|||||||
ضرورت: |
|||||||
تعداد مخاطبان دوره |
مدت پيشنهادي |
مدارس شركت كننده با ذكر تعداد |
ملاحظات
|
||||
پايه تحصيلي طلاب |
تعداد |
معاونان پژوهشي |
شهر |
استان |
|||
فارغ التحصيل |
شاغل به تحصيل |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
محورهاي دوره آموزشي |
مشخصات اساتيد |
ملاحظات |
||
نام و نام خانوادگي |
تحصيلات |
سوابق علمي و پژوهشي |
||
|
|
|
|
|
برآورد ريزهزينه:
برآورد كل هزينه:
|
تكميل كننده:......................واحدحوزوي:.....................شهر:...................استان.:....................تاريخ:.......... مهر و امضاء مدير
2
«نشستها و هم انديشيهاي علمي پژوهشي»
تعريف : نشستهاي علمي و پژوهشي مجموعه گردهمآييهايي است كه مدارس ميتوانند در سطحي از اساتيد و محققان و پژوهشگران خود برگزار نمايند. در اين نشستها معمولاً تمامي اعضاي داراي تخصص و صاحب نظر در موضوع ، به بحث و گفت و گو پرداخته و تلاش ميكنند به راهكارهاي علمي و عملياتي در حوزه موضوع نشست دست يابند.
يكي از موارد برگزاري چنين نشستهايي، تبيين مشكلات و خلاءهاي پژوهشي و سپس پيشنهاد انجام يك پروژه تحقيقي پيرامون آن است.
اهداف : بعضي از اهداف نشستهاي علمي پژوهشي عبارتند از:
- ارتقاو گسترش اطلاعات و مباني علمي پژوهشي محققان، پژوهشگران،مديران و كارشناسان و در نهايت زمينهسازي براي فعالتر شدن ظرفيتهاي آنان.
- گسترش فرهنگ همانديشي و تبادل اطلاعات و يافتههاي علمي بين اعضاي شركت كننده.
- شناسايي مشكلات، تنگناها، و نقاط قوت و ضعف فعاليتهاي پژوهشي.
- تبيين و تشريح پروژهها و نيازهاي پژوهشي به صورت موضوعات پيراسته شده و ارائه به مجريان پژوهشي در قالب پروژهها و طرحهاي تحقيقاتي.
- شناسايي افراد توانمند، ايدهها و نظريات قابل طرح در عرصههاي پژوهشي.
تذكر:
- نشستها بايد در راستاي اهداف پژوهشي برگزار شود. بنابراين نشستهايي كه در جهت فعاليتهاي آموزشي، فرهنگي و اجرايي برگزار گردد و نيز جلسات تبليغي، تفسير، اخلاق و احكام ، هم انديشي علمي پژوهشي به شمار نميآيد.
- حضور حداقل 2 كارشناس مرتبط با موضوع، در نشست الزامي است.
4
باسمه تعالي
«كاربرگ برگزاري نشستها و هم انديشي هاي علمي پژوهشي»
عنوان نشست: |
||||||||||||||||
موضوع: |
||||||||||||||||
اهداف: |
||||||||||||||||
ضرورت (نحوه و علت انتخاب موضوع): |
||||||||||||||||
سابقه برگزاري نشست در اين موضوع:
|
||||||||||||||||
تعداد موعوين |
نحوهي برگزاري نشست |
گسترهي جغرافيايي |
نحوه ارائه نتايج نشست |
|||||||||||||
طلاب پايه |
اساتيد گروه |
كارشناسان رشته |
پژوهشگران و محققين |
معاونان پژوهشي |
يك روزه |
هفتگي |
ماهانه |
فصلي |
سالانه |
شهري |
استاني |
كشوري |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
مشخصات كارشناسان و متخصصان ارائه دهندهي مطالب علمي پژوهشي |
||||||||||||||||
نام و نام خانوادگي |
تحصيلات |
سوابق علمي و پژوهشي |
سمت |
|||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
برآورد ريز هزينه نشست:
برآورد كلّ هزينه:
تكميل كننده::............... واحدحوزوي:.................شهر:............... استان:............... تاريخ:.............. .مهر و امضامدير
5
« همايشهاي پژوهشي».
تعريف : همايش غالباً با هدف ارائه آخرين يافتههاي علمي در يك حوزهي تخصصي خاص، حلّ يك معضل يا مشكل ويژه، همانديشي و تضارب افكار و انديشهها، گردهمايي انديشمندان و نظريهپردازان و معرفي افراد برجسته برگزار ميشود.
همايش ممكن است به صورت مسلسل يا موردي برگزار شود.
هدف : همايشهاي علمي و پژوهشي عمدتاً با اهداف ذيل برگزار ميگردند:
- گسترش فضاي پژوهشي در مدارس.
- ارتقاء توان تحقيقي و پژوهشي طلاب.
- فراهم نمودن زمينهي رقابت و ايجاد نشاط علمي در ميان طلاب.
- نشر فرهنگ گفت و گو و تبادلات علمي.
- تشويق طلاب براي انجام پژوهش در زمينهي معضلات بومي – منطقهاي و ارائه راهكار براي حل آنها.
يادآوري : 1 . مدت همايش حتي الإمكان از يك روز بيشتر نباشد.
2 . در صورت امكان ، تمامي اهرمهاي ارتباطي به كار گرفته شود تا از مكان رايگان براي برگزاري همايش استفاده گردد.
3 .علاوه بر حضور طلاب، اساتيد، و... ... حضور كارشناسان مرتبط با موضوع همايش ، الزامي است .
4 . مقالات برتر فراخوان همايش پس از بررسي با تأييد مركز در كتابهاي چكيده يا سايت مركز انتشار خواهد يافت.
«كاربرگ همايشهاي پژوهشي»
عنوان همايش: |
موضوع همايش: |
هدف همايش: |
ضرورت موضوع همايش: (نحوه و علت انتخاب موضوع همايش): |
سابقه پژوهش و تحقيق:(در صورتيكه در طي سالهاي گذشته در اين موضوع، همايش يا نشست توسط اين واحد يا واحدهاي ديگر انجام شده است)
|
مدت همايش |
محل برگزاري همايش |
گستره جغرافيايي |
تعداد مدعوين |
|
||||||
شهري |
استاني |
كشوري |
طلاب |
اساتيد |
كارشناسان |
شخصيتها |
ساير |
ملاحظات |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نحوهي فراخوان مقاله |
كارشناسان تعيين محورهاي فراخوان |
كارشناسان ارزياب مقالات |
نحوه انتشار مقالات |
نحوه برگزاري نمايشگاه و آثار و محصولات ارائه شده در نمايشگاه |
||||
نصب پوستر |
اطلاعيه |
رسانه و مطبوعات |
تعداد |
سطح تحصيلات |
تعداد |
سطح تحصيلات |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
برآورد هزينهها: |
|||||||
حق الزحمه كارشناسان بر حسب ساعت |
حق الزحمه ارزيابي مقالات |
هزينه چاپ مجموعه مقالات (در صورت لزوم) |
هزينه اسكان (در صورت لزوم) |
پذيرايي |
اياب و ذهاب |
جوائز |
برپايي نمايشگاه |
|
|
|
|
|
|
|
|
مجموع برآورد هزينه:...............................................................................................................................................
تكميل كننده: .........................واحدحوزوي:................... شهر:...................استان:...................تاريخ:...........................مهر و امضامدير
صفحه 6
برگزاری نشست علمی پاسخگویی به شبهات " معاد "
معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان بیان داشت: با توجه به جایگاه والای مباحث اعتقادی ، واحد پژوهش این مدرسه اقدام به برگزاری نشست علمی " معاد شناسی" جهت پاسخگویی به شبهات پیرامون معاد نمود. این جلسه با حضور دو تن از اساتید موسسه آموزش عالی و مدرسه علمیه الزهراء(س) برگزار و به سوالات طلاب در این خصوص پاسخ داده شد.